کد خبر : 28915 / /
/

قیمت گل روز مادر

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: به دلیل افزایش تقاضای خرید گل برای روز مادر از اعضای اتحادیه خود درخواست کردیم که در این روز افزایش قیمتی نداشته باشند تا گل با قیمت‌های مناسب به دست مردم برسد.

اکبر شاهرخی با بیان اینکه کمبودی در گل و گیاه نداریم، گفت: قیمت گل از مبدا افزایش یافته و مغازه‌داران چند روزی است که با قیمت‌های بالا گل خریداری می‌کنند.

وی افزود: وقتی مناسبت خاصی مانند روز مادر در پیش باشد معمولا برخی افراد گل‌هایشان را احتکار می‌کنند تا با قیمت‌های بالاتری بفروشند و همین باعث افزایش قیمت می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران اضافه کرد: البته بازرسان اصناف و تعزیرات در حال رصد بازار هستند و ما نیز در اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در صدد این هستیم که برای روز مادر گل با قیمت مناسب عرضه شود و حق شهروندان ضایع نشود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت گل، فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های مجازی هستند زیرا آنها با هر قیمتی گل خریداری می‌کنند و چون مشتری خود را دارند با هر قیمتی نیز آن را عرضه می‌کنند.

شاهرخی در ادامه از تعیین قیمت برای انواع گل در بازار خبر داد و گفت: رز شاخه‌ای ۷۰ هزار تومان، داودی دسته‌ای ۸۰ هزار تومان، میخک دسته‌ای ۸۰ هزار تومان، لیلیوم اورینتال شاخه‌ای ۲۵۰ هزار تومان، آنتوریوم شاخه‌ای ۸۰ هزار تومان،  نرگس شاخه‌ای ۱۰ هزار تومان، آلسترومریا ۱۰ شاخه ۲۵۰ هزار تومان، مریم شاخه‌ای ۵۰ هزار تومان تعیین شده است که البته رعایت این قیمت‌ها منوط به این است که مغازه‌داران با قیمت‌های مناسب گل‌های مورد نیازشان را تهیه کنند.

وی عنوان کرد: روز مادر یک روز به خصوصی برای گلفروشی‌ها بوده و تقاضا و فروش زیاد است و بازار نیز تابع عرضه و تقاضا است. به همین دلیل به اعضای اتحادیه خود اعلام کردیم که به خاطر یک روز مشتری‌های خود را از دست ندهند و افزایش قیمت نداشته باشند و مراعات حال مردم را کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در پایان گفت: بازار گل در طول سال در رکود بوده و تقاضا بسیار کم است زیرا گل اولویت خرید مردم نیست و تا مجبور نشوند اقدام به خرید آن نمی‌کنند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.