کد خبر : 25187 / /
/

میترا ابراهیمی همسر جوان و تازه پیمان قاسمخانی عکسی جالب را از مادر خود به اشتراک گذاشت که شباهت غیرقابل باوری به بهاره رهنما دارد.

پیمان قاسم خانی با میترا ابراهیمی ازدواج کرده است. پیمان قاسم خانی همسر سابق بهاره رهنما است. پیمان قاسم خانی یک فرزند از بهاره رهنما دارد. پیمان قاسم خانی بعد از ازدواج دوم عکس های خصوصی زیادی از خودش منتشر می کند. عکس های پیمان قاسم خانی و میترا خانم را در ادامه مشاهده می کنید.

میترا ابراهیمی همسر جوان و تازه پیمان قاسمخانی عکسی جالب را از مادر خود به اشتراک گذاشت که شباهت غیرقابل باوری به بهاره رهنما دارد.

پیمان قاسم خانی

پیمان قاسم خانی

پیمان قاسم خانی علاوه بر بازیگری در حوزه فیلم نامه نویسی هم فعالیت می کند و آثار طنز پرمخاطبی چون پژمان , سریال دزد و پلیس , سریال ساختمان پزشکان , سریال مرد هزار چهره , شب های ببره و… از کارهای اوست . بد نیست بدانید او برای نویسندگی برای فیلم مارمولک موفق به دریافت سیمرغ بلورین شده است .قاسم خانی , در گذشته همکاری نزدیکی بامهران مدیری داشت ولی با به وجود آمدن برخی اختلافات همکاری این دو هنرمند قطع شد.

پیمان قاسم‌خانی همسر سابق بهاره رهنما (زاده ۳۰ دی ۱۳۴۵ تهران) فیلمنامه‌نویس و کارگردان و بازیگر ایرانی است.

پیمان قاسم خانی

قاسم‌خانی که در دانشکده اهواز آمار انفورماتیک خوانده‌است در سال ۱۳۷۰ به مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس, رفت و دوره فیلمنامه‌نویسی را در اولین مرکز گذرانده‌است. از جمله فیلمنامه‌های او: «من زمین را دوست دارم»، «بوی خوش زندگی» (بازنویسی)، «نان و عشق و موتور هزار»,

(بر اساس کتاب شوهر مدرسه ای اثر جووانی گوارسکی بدون ذکر در فیلم) است که برای ابوالحسن داوودی, و فیلمنامه «هتل» را نیز برای مرضیه برومند نوشته‌است. او برای نوشتن فیلمنامهٔ «دختری با کفش‌های کتانی» , جایزه بهترین فیلمنامه‌نویسی را از خانه سینما دریافت کرد,

و بعد سناریو و سرپرست نویسندگی سریال طنز «پاورچین» را بعهده گرفت. فیلم کوتاهی نیز به نام «هزارپا» با بازی, بهاره رهنما، مهران مدیری، سروش صحت و پگاه آهنگرانی ساخت. همچنین سریال‌های «خانه ما» , (مسعود کرامتی) و «گالری ۹» (غلامرضا رمضانی) را نوشته‌است.

پیمان قاسم خانی

وی برای نویسندگی فیلمنامه فیلم مارمولک سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده‌است.

پیمان قاسم خانی و فعالیت‌ در تلویزیون

سریال پژمان سریال دزد و پلیس سریال ساختمان پزشکان سریال شب‌های برره سریال کمربندها را ببندیم

و…

آثار پیمان قاسم خانی

سینما

فیلم خوب، بد، جلف فیلم طبقه هساث فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو فیلم شیش و بش فیلم ورود آقایان ممنوع فیلم سن پترزبورگ

پیمان قاسم خانی در شبکه خانگی

سریال ساخت ایران مجموعه گنج مظفر مجموعه فضانوردان

پیمان قاسم خانی در تئاتر

تئاتر آرسنیک و تور کهنه تئاتر دور همی زنان شکسپیر

بیشتر بدانید گفت‌و‌گو با پیمان قاسم‌خانی، آن فیلم‌نامه نویس قهار

دستمزد پیمان قاسم خانی به عنوان یک بازیگر بیشتر است یا به عنوان یک فیلمنامه نویس؟ آیا این نسبت دستمزد را منصفانه می دانید؟

دستمزد آخرین پیشنهاد بازی که به من شد به شکل کاملا مشخصی بیشتر از دستمزد فیلمنامه نویسی ام بود. در مقایسه بین بازیگری و فیلمنامه نویسی واقعا دستمزد فیلمنامه نویسی خنده دار است. به هر حال , بازیگر در این مملکت طرفداران زیادی دارد.

یک پروژه را از ایده تا نهایی شدن فیلمنامه چطور پیش می روید؟

گاهی وقت ها ممکن است نوشتن با محوریت یک کاراکتر شروع شود و قصه حول او ادامه پیدا کند و شاخ و برگ بگیرد, و خط داستان دربیاید. مثل کاراکتر تداعی در دختری با کفش های کتانی که شخصیت داستان را پیش می برد؛ و گاهی یک خط داستانی را پیدا می کنم که حس می کنم بستر لازم برای تبدیل شدن به کمدی خوب را دارد.

نوشتن طنز و کمدی را امر ذاتی می دانید یا تکنیکال؟ (اگر تکنیکال می دانید، یک شخص باید چه, آموزش هایی ببیند تا بتواند کمدی بنویسد)

نظر قاسم خانی درباره فیلمنامه نویسی

فیلمنامه نویسی کاری است که تکنیک در آن بسیار مهم است، اما کمدی نوشتن تا حدودی ذاتی است, و احتیاج دارد قلم نویسنده شیرین باشد. کسانی که با من کار می کنند می دانند که من در ابتدای کار هیچ وقت , از آنها نخواسته ام که فیلمنامه تحویلم بدهند،

بلکه خواسته ام چند صفحه ای بنویسند تا بفهمم قلم شان چطور است و آیا می توانند شوخی خوب بسازند, و دیالوگ بانمک بنویسند. شیرین بودن قلم چیزی است که به هر حال به نظرم ذاتی است و بامزه نوشتن , کار هر کسی نیست.

از نظر پیمان قاسم خانی مشکل فیلم های کمدی ایرانی چیست؟

واقعا کمدی های ایرانی زیادی ندیده ام. آنهایی که دوست شان داشته ام، مثل دایره زنگی، اجاره نشین ها به کنار. خیلی از کمدی هایی که دیده ام مشکل شان در کمبود موقعیت های کمدی و گیر کردن در خلق موقعیت, کمدی و گاهی دیالوگ ها بوده است.

گاهی حس می کنم بعضی از کمدی های امروز به درد بیست سال پیش می خورند. امروز که مخاطبان ما, جوانان هستند، طبیعتا حس طنزشان مثل ده سال پیش یا حتی پنج سال پیش هم نیست.

حس طنز و سلیقه کمدی مردم بالاتر رفته و کمدی های کهنه و دم دستی را دیگر بر نمی تابند و باید ما هم, مطابق با این سلیقه روز جلو برویم.

بین فیلم نامه نویسی و بازیگری کدام را انتخاب می کنید؟

علاقه پیمان قاسم خانی به فیلمنامه نویسی

من علاقه ای به بازیگری در فیلم ها ندارم و وقتی فیلمنامه می نویسم، هیچ گاه خودم را جای شخصیت هایی , که طراحی می کنم نگذاشته ام. سن پطرزبورگ هم که پیش آمد و نتیجه مثبتی هم داشت واقعا انتخاب خودم نبود.

در سیت کام های جهانی کریتر (خالق) حرف اول را می زند. خالق به عنوان یک نویسنده و ایده پرداز، سریال را طراحی می کند، سایر نویسندگان را مدیریت می کند. برخلاف ایران که در سریال ها , کارگردان سالاری است،

کارگردان نقش چندانی در سریال ندارد و ممکن است پنج قسمت پشت سر هم سریال فرندز، پنج کارگردان متفاوت داشته باشد. چرا نمی شود این سیستم را در ایران پیاده کرد؟

برای این سوال پاسخ خاصی ندارم. اینجا سیستم از اول همین بوده و کارگردان سالاری وجود داشته. من فکر می کنم , سهم خودم را در خلق یک اثر داشته ام. این دو با هم تفاوت دارند. برخی کارگردانان فقط می توانند به عنوان , تکنسین عمل کنند اما برخی دیگر فیلم را از فیلمنامه فراتر می برند و نقش تالیفی در کار دارند.

مثلا در شب های بره ساختن دنیای سریال دست من بود اما آن فضاسازی ابزورد صرفا در نوشته های من نبود. مهران مدیری فضای جنون آمیزتری نسبت به متن ساخت که به ما هم در نوشتن کد داد و در همان فضا, و مسیر جلو رفتیم.

با کارگردان مولف کار کردن امتیازهای خودش را دارد. در این نوع از همکاری اگر دنیای ما به هم نزدیک باشد , کار هر دوی ما را جلوتر می برد.

شخص دیگری در ایران هست که بتواند فیلمنامه خوب، بد، جلف را بهتر از شما کارگردانی کند؟

حتما هستند. اگر فیلمنامه را بخوانید، می بینید فیلمنامه بسیار از فیلم جلوتر است و کارگردان بهتری هم قطعا بود , که این فیلم را بسازد. اساسا کاندیدای ساختن این فیلم من نبودم و مجبور شدم خودم آن را بسازم, و می دانم از نظر تکنیکی می لنگد و می توانست بهتر باشد،

اما از نظر شوخی ها و… از آن راضی هستم و فکر می کنم در این زمینه موفق بوده ام.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

در حال حاضر که فیلمنامه سریال «خوب، بد، جلف» را برای رسانه های خانگی می نویسم. فکر می کنم, تا تابستان هم وقتم را می گیرد. بعد از آن، فیلمی را که از قدیم ها دوست داشتم بسازم، خواهم ساخت که , می دانم وقت زیادی از من می گیرد و به سال بعد از سریال «خوب، بد، جلف» موکول می شود.

اگر الان روبروی پیمان ۱۸ ساله بنشینید، به او چه می گویید و چه توصیه هایی می کنید؟

برای پیمان هجده ساله که بیشتر توصیه های غیرسینمایی دارم، اما توصیه های سینمایی ام برایش این است, که بیشتر کار کند و تنبل نباشد و یادش باشد تا به خودش بیاید می بیند که ۵۰ ساله شده. این را هم بهش می گویم که کلا برای این صدا و سیما کار نکند!

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.