سکانس پایانی و ترسناک سریال احضار + کلیپ
کلیپی ترسناک از قسمت پایانی سریال احضار
سریال احضار
تهیه کننده سریال «احضار» در گفت و گویی دربارهی علت وقفه در پخش قسمت پایانی سریال، توضیح داد: یکی از مشکلاتی که باعث شد قسمت آخر به موقع به پخش نرسد را آقای افخمی توضیح دادند. شما وقتی با ورود کرونا به میان عواملتان مواجه میشوید، مجبورید یکسری از عوامل را به قرنطینه بفرستید، لوکیشن، بازیگران و متن در حال تصویربرداری را جایگزین کنید و. همه اینها سبب کندی در تولید میشود که این مسئله در طول زمان تولید چندین بار برای ما رخ داد.
بازیگران سریال «احضار» الان کرونا ندارند
تخشید درباره ابتلای برخی بازیگران «احضار» به کرونا و پرسش برخی مخاطبان درباره حضور در برنامه زنده تلویزیون در روز عید فطر در این شرایط هم توضیح داد: آقای افخمی در توضیحاتشان به ابتلای تعداد زیادی از عوامل و بازیگران سریال احضار اشاره کردند؛ این به آن معنی نبود که همه آنها الان مریض هستند، بلکه آنها در طول سریال مریض شده و خوب شدند. ولی فرضاً صدابردار ما آقای احمدی، همین الان هم درگیر بیماری هستند.
سکانس ترسناک سریال احضار
به مرور لایههای منفی «احضار» کنار رفت
تهیه کننده «احضار» در ادامه درباره کیفیت این سریال و انتقادهایی که نسبت به آن وارد شد، معتقد است: هر کاری بدون نقص نیست. این سریال نیز بدون نقص نبود، اما به هر صورت از ابتدای پخش، هرچه سریال جلوتر رفت، نشان داد چیدمان، چیدمان حرفهای و منظمی بوده است. لایههای منفی کنار رفت و بازخوردها بهتر شد.
سریال احضار ویژه ماه مبارک رمضان
سوژههای ماورایی در رمضان جواب میدهد
او در پاسخ به اینکه آیا باز هم به سراغ تهیه سریال ماورایی خواهد رفت؟ اظهار کرد: اگر سوژه و داستان جذابی باشد، حتما. مخاطبان، علاقمند به این ژانر هستند و به نظرم خوب است که چنین سریالهایی تولید شود. اگر به دنبال مضامین و محتوای مرتبط با ماه مبارک رمضان هستیم، سوژههای ماورایی از لحاظ مضمونی بیشتر مرتبط با این ماه و تاثیرگذار هستند تا سوژههایی که به صورت شکلی و ظاهری فقط با نشان دادن سفره افطار یا سحر به این ماه میپردازند.
این تهیه کننده درباره واکنش برخی مخاطبان به صحنههای «احضار» و اینکه ترسناک نبوده است، گفت: بیشترین بازخورد انتقادی ما در دو ـ سه قسمت ابتدایی این بود که بر اساس آنونسی که پخش شد، تصور مخاطب این بود که با یک ژانر وحشت روبرو است؛ ولی زمانی که کار پخش شد با شکل متفاوتی روبه رو شدند. تا همین حالا هم اغلب انتقادهایی که مطرح شده، این است که چرا «احضار» آنگونه که باید نمیترساند. چرا ۱۴+ زده شده در حالی که کار ترسناک نبوده است. در حالی که واقعیت این است که از ابتدای کار ما به دنبال وحشت و ترساندن نبودیم و آن ۱۴+ که میزدیم بیشتر به دلیل احضار روح و مسائل مربوط به آن بود که شاید برای برخی خانوادهها یا برخی سنین مناسب نباشد. در نتیجه درجه بندی سنی را بر اساس سوژه و موضوع زدیم نه بر اساس ترس. به عنوان مثال در فیلمهای خارجی که میبینید در برخی آثار که ۱۴ + زده میشود گاهی اوقات به خاطر ترس است و گاهی به خاطر موضوعی است که مطرح میشود؛ بنابراین نباید با المان ترس اشتباه گرفت. فقط یک هشدار بوده است. ولی متاسفانه عدهای حرف خودشان را تکرار میکنند که ما نترسیدیم و از این حرف ها.
بازیگران جدید جزو انتقادهای اولیه بودند
تخشید دربارهی ریسک استفاده از بازیگران جدید در سریال «احضار» هم گفت: بازیگران جدید پس از دو سه قسمت ابتدایی بازخوردهای خوبی گرفتند و کمتر نسبت به بازی آنها انتقاد شد. در ابتدا مخاطبان، چون این بازیگران بازی اولشان بود و با آنها آشنا نبودند، جبهه گیری میکردند. این مساله جزو انتقادهای اولیه بود و رفته رفته کمتر شد و حتی برخی منتقدان کار، حضور این دسته بازیگران را از مزیتهای احضار دانستند.
احضار
این تهیه کننده دربارهی اینکه مخاطبان تلویزیونی در تمام کشورها دیگر مثل قبل نیستند و به یاری فضای مجازی به راحتی گافها و اشکالات کار را متوجه میشوند، اظهار کرد: باید سوژهها و متنها با دقت بیشتر انتخاب شوند و در تولید آنها وسواس بیشتری به خرج داد. با برنامه ریزی و دوراندیشی جلوی تعجیل در تولید کارها برای رساندن آنها به پخش را گرفت.