کد خبر : 29074 / /
/

اگر هناگم شستن ظرف ها متوجه پس زدن فاضلاب از سینک یا کفشور آشپزخانه شده اید این شرایط عادی نیست و به احتمال زیاد پس از چند دقیقه یا چند روز لوله فاضلاب آشپزخانه شما مسدود خواهد شد! سینک‌های ظرفشویی و روشویی به دلیل انبوهی از وسایل و لوازم بهداشتی که از طریق آن‌ها شسته می‌شوند، به راحتی دچار گرفتگی می‌شوند، از خمیر دندان و مو گرفته تا روغن‌های پخت و پز و ته مانده غذا. حالا اگر سینک گرفتگی دارد، چه باید بکنید؟ به جای اینکه با یک لوله‌ بازکن تماس بگیرید، چند روش خانگی باز کردن لوله فاضلاب آشپزخانه وجود دارد که می‌توانید خودتان امتحان کنید.

 

5 روش فوری خانگی باز کردن لوله آشپزخانه

 

5 روشی که در ادامه آموزش داده ایم به نحوی توضیح داده شده تا هر کسی با هر میزان تخصصی بتواند جهت رفع گرفتگی لوله آشپزخانه از آنها استفاده کند. توجه داشته باشید که تمامی این 5 روش برای زمانی مناسب است که گرفتگی سطحی و بسیار کم باشد. در غیر اینصورت بهتر است از خدمات شرکت های لوله بازکنی استفاده نمایید.

۱. جوش شیرین و سرکه

اگر در حال جستجو در گوگل با عبارت «چگونه با روش خانگی لوله فاضلاب آشپزخانه را باز کنیم» باشید، با روش امتحان‌ شده و مطمئن جوش شیرین و سرکه روبرو خواهید شد. این راه‌حل مؤثر، خود را به عنوان راهی آسان برای باز کردن گرفتگی لوله آشپزخانه بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر مانند اسیدها ثابت کرده است.

برای درست کردن یک محلول، ½ (نیم) پیمانه جوش شیرین را درون لوله گرفته شده بریزید و بلافاصله ½ (نیم) پیمانه سرکه را به آن اضافه کنید تا عمل کف کردن بتواند به طور مؤثر، جرم و رسوبات داخل لوله را از بین ببرد. بگذارید محلول جوش شیرین و سرکه به مدت یک ساعت در لوله باقی بماند و سپس با آب داغ آن را بشویید. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد بعد از آن، لوله‌ها را با آب جوش شستشو دهید تا گرفتگی‌های شدیدتر را برطرف کنید.

در حالی که این روش نرخ موفقیت ۱۰۰ درصدی ندارد، اما امتحان کردن یک یا دو باره این روش، معمولاً مشکل را حل می‌کند. در غیر این صورت، چندین روش خانگی دیگر وجود دارد که می‌توانید قبل از درخواست کمک از یک سرویسکار، آن‌ها را امتحان کنید.

2. جوش شیرین و نمک

اگر به دنبال راه حل هایی هستید که با استفاده از مواد موجود در خانه بتوانید مشکل را برطرف کنید، این روش مختص شماست . اگر محلول جوش شیرین و سرکه برای شما کارساز نبود (یا این مواد را در دسترس ندارید)، پیشنهاد می‌کنیم راه‌حل مؤثر دیگری را امتحان کنید، یعنی جوش شیرین و نمک.

در یک کاسه، ½ پیمانه جوش شیرین و ½ پیمانه نمک را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را داخل لوله فاضلاب آشپزخانه ریخته و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه در لوله باقی بماند. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، آب جوش را داخل لوله بریزید. ترکیب آب جوش، جوش شیرین و نمک یک واکنش شیمیایی درون لوله‌ها ایجاد می‌کند و در نتیجه، گرفتگی لوله آشپزخانه شما را برطرف می‌سازد.

3. آب جوش

گاهی اوقات راه‌حل به سادگی آب جوش است. چه جوش شیرین، سرکه و نمک در دست نداشته باشید، چه به دنبال ساده‌ترین راه‌حل باشید، ما امتحان کردن آب جوش را پیشنهاد می‌کنیم، به خصوص اگر به دنبال روش خانگی باز کردن لوله فاضلاب آشپزخانه هستید که ممکن است به دلیل تجمع چربی مسدود شده باشد.

آب جوش زمانی برای باز کردن گرفتگی لوله بهتر عمل می‌کند که با تخلیه آهسته آب مواجه باشید و نه گرفتگی کامل که باعث پر شدن سینک با آب می‌شود. برای اینکه ببینید آیا این روش برای شما کارساز است، روی اجاق گاز یا در یک کتری برقی آب جوش بیاورید. پس از جوش آمدن آب، آن را مستقیماً داخل سینک بریزید. این کار را دو تا سه بار تکرار کنید. اگر بعد از دو یا سه بار تلاش، تفاوت قابل توجهی مشاهده نکردید، ممکن است روش دیگری برای باز کردن گرفتگی مؤثرتر باشد.

4. تلمبه (چاه بازکن)

ممکن است متوجه شوید که به چیزی فراتر از یک محلول ساده که داخل سینک ریخته می‌شود نیاز دارید. در این مواقع، شاید وقت آن رسیده تا از تلمبه لوله بازکن به عنوان کمک استفاده کنید. در حالی که لوله بازکن‌های با کف تخت ابزار ترجیحی برای باز کردن گرفتگی سینک هستند، اکثر خانه‌ها یک لوله بازکن توالت دارند و از آن می‌توان برای انجام کار استفاده کرد.

برای شروع، سینک گرفته شده را تا نیمه با آب داغ پر کنید. سپس، لوله بازکن را روی سوراخ سینک قرار دهید و حداقل به مدت ۲۰ ثانیه به سرعت آن را فشار دهید. هر از گاهی باید تلمبه لوله بازکن را بردارید و ببینید آیا آب شروع به تخلیه شدن کرده است. عمل فشار دادن تلمبه را تکرار کنید تا زمانی که آب به راحتی از سینک خارج شود. اگر متوجه شدید که تلمبه تأثیری روی گرفتگی ندارد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که گزینه دیگری را در نظر بگیرید.

5. فنر لوله بازکنی (فنر چاه بازکن)

در حالی که به احتمال زیاد یک فنر لوله بازکنی در خانه ندارید، داشتن چنین ابزاری برای موقعیت‌هایی مانند این می‌تواند مفید باشد. اگر گرفتگی آنقدر بزرگ است که با هیچ یک از راه‌حل‌های طبیعی که در قسمت‌های قبل گفتیم قابل حل نیست، ممکن است نیاز به استفاده از فنر لوله بازکنی داشته باشید تا به داخل لوله رفته و گرفتگی را برطرف کنید. فنر را می‌توان از طریق لوله رد کرد و هنگامی که گرفتگی پیدا شد، می‌توانید با استفاده از دسته، رسوبات را جدا کرده و آن را از لوله بیرون بکشید.

با این حال، می‌دانیم که همه یک فنر لوله بازکنی در دسترس ندارند. به عنوان یک جایگزین، می‌توانید با یک چوب لباسی سیمی یک فنر لوله بازکنی دست‌ساز درست کنید. با استفاده از انبردست، چوب لباسی را باز کرده و آن را به یک تکه سیم بلند تبدیل کنید. از قلاب انتهای چوب لباسی برای گرفتن زباله‌ها و خارج کردن آن‌ها از لوله استفاده کنید.

اگر چندین روش را امتحان کرده‌اید و نتوانسته‌اید گرفتگی آشپزخانه خود را برطرف کنید، ممکن است مشکل جدی‌تری وجود داشته باشد. توصیه می‌کنیم برای رفع مشکل از سرویسکار حرفه ای کمک بگیرید.

وقتش رسیده با آقای لوله بازکن تماس بگیرید

وقتش رسیده با آقای لوله بازکن تماس بگیرید

در این مطلب 5 روش فوری، ساده و البته قدرتمند برای باز کردن لوله فاضلاب آشپزخانه را آموزش دادیم و گفتیم چطور مشکل را خودتان در خانه رفع کنید. اما گاهی اوقات مشکل آن قدر شدید و بزرگ است که برطرف کردن آن از دست ما خارج است و نمیتوانیم با هیچ کدام از روش های خانگی، گرفتگی لوله را باز کنیم. اینجاست که نیاز به استفاده از خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه پیدا میکنیم.

شرکت آقای لوله بازکن همان چیزی است که در چنین وضعیتی به کمک شما می آید. این شرکت خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران را بصورت شبانه روزی ارائه می دهد. تیم حرفه ای و کاربلد این مجموعه به شما کمک میکند تا از شر گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه خلاص شوید بدون اینکه تخریب صورت گیرد یا کثیف کاری اتفاق بیفتد. اگر نیاز دارید که یک فرد با تجربه و کاربلد همین حالا مشکل گرفتگی اشپزخانه شما را برطرف کند میتوانید هم اکنون به وبسایت www.mrplumber.ir مراجعه کنید و جهت اعزام سرویسکار با پشتیبانی آقای لوله بازکن تماس بگیرید.

علت گرفتگی ناگهانی لوله فاضلاب آشپزخانه چیست؟

گاهی اوقات گرفتگی لوله‌ها به مرور زمان و به آرامی بدتر می‌شود. اما ممکن است لوله آشپزخانه شما ناگهان دچار گرفتگی شود. علت اصلی گرفتگی آشپزخانه، چربی حاصل از پخت و پز یا مواد نشاسته دار مانند ماکارونی و برنج است که در آب حجم می‌گیرند. برای جلوگیری از وخیم شدن مشکل و هزینه‌های بالای تعمیر در آینده، مهم است که گرفتگی لوله را در همان ابتدای بروز مشکل برطرف کنید.

چگونه از گرفتگی‌های بعدی سینک جلوگیری کنم؟

چگونه از گرفتگی‌های بعدی سینک جلوگیری کنم؟

حالا که روش‌های رفع گرفتگی لوله آشپزخانه را بررسی کردیم، درک این موضوع که چگونه از گرفتگی‌های بعدی جلوگیری کنیم، اهمیت دارد. از ریختن موارد زیر در سینک خودداری کنید:

  • چربی، روغن و مواد چرب
  • پوسته تخم مرغ
  • گوشت
  • تفاله قهوه
  • ماکارونی، برنج یا نان
  • پوست میوه، هسته و برچسب میوه‌ها

به جای ریختن این مواد در سینک، آن‌ها را در سطل زباله بیندازید.

آیا استفاده از اسید لوله بازکن باعث بدتر شدن گرفتگی آشپزخانه می‌شود؟

در حالی که اسید ممکن است برای گرفتگی آشپزخانه شما تسکینی موقتی ایجاد کند، اما این ماده برای لوله‌های شما بسیار خورنده است. حرارت حاصل از مواد شیمیایی موجود در اسید می‌تواند فشار زیادی به سیستم لوله‌کشی شما وارد کند و باعث نرم شدن یا شکستن لوله‌ها شود. بسته به وضعیت لوله‌های شما، استفاده از اسید به جای حل کردن مشکل گرفتگی، ممکن است منجر به یک نشتی پرهزینه شود.

چگونه می‌توان گرفتگی سیفون زیر سینک را رفع کرد؟

سیفون، خمیدگی U شکل در لوله خروجی سینک ظرفشویی یا روشویی است که حاوی مقداری آب است. این آب مانع از ورود گازهای سمی و بدبو فاضلاب به داخل خانه از طریق لوله‌ها می‌شود. با این حال، به دلیل شکل این قسمت از لوله‌کشی، ممکن است تجمعی از زباله‌ها در آن اتفاق بیفتد و باعث گرفتگی شود. برای رفع گرفتگی سیفون، توصیه می‌کنیم سطلی کوچک زیر سیفون قرار دهید و شیر آب را ببندید. سپس، با استفاده از یک آچار بزرگ، مهره پایین سیفون را شل کنید تا آن را جدا کنید. پس از جدا کردن سیفون، می‌توانید رسوبات و آلودگی‌های داخل آن را تمیز کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.