کد خبر : 27188 / /
/

قارچ گانودرما نوعی قارچ دارویی است که قرن هاست در طب سنتی چین مورد استفاده قرار می گیرد. خرید قارچ گانودرما به خاطر فواید سلامتی متعددی که دارند، بسیار زیاد است، خاصیت بالای آن به دلیل سطوح بالای پلی ساکاریدها، تری ترپن ها و سایر ترکیبات زیست فعال آنها است. در اینجا برخی از فواید بالقوه قارچ گانودرما آورده شده است:

 

فواید قارچ گانودرما

بی دلیل نیست که خرید قارچ گانودرما بسیار زیاد است قطعا با خواندن خواص بی نظیری که در ادامه می خوانید شما هم از افرادی هستید که مایل به خرید گانودرما می شوید.

تقویت سیستم ایمنی

اعتقاد بر این است که قارچ گانودرما با افزایش تولید گلبول های سفید و سایر سلول های ایمنی به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

قارچ گانودرما به دلیل اثرات بالقوه تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. آنها حاوی پلی ساکاریدها هستند که قندهای پیچیده ای هستند که تولید سلول های ایمنی از جمله سلول های T و سلول های کشنده طبیعی را تحریک می کنند. این سلول های ایمنی نقش مهمی در دفاع از بدن در برابر ویروس ها، باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا ایفا می کنند.

قارچ گانودرما علاوه بر تحریک تولید سلول های ایمنی، ممکن است به افزایش فعالیت آنها نیز کمک کند. به عنوان مثال، برخی از مطالعات نشان داده اند که قارچ گانودرما ممکن است به افزایش فعالیت سلول های کشنده طبیعی کمک کند، سلول های ایمنی تخصصی هستند که به شناسایی و از بین بردن سلول های سرطانی و سلول های عفونی کمک می کنند.

به طور کلی، اثرات تقویت کننده سیستم ایمنی قارچ گانودرما ممکن است به بهبود عملکرد کلی سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به عفونت ها و بیماری ها کمک کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که در حالی که قارچ گانودرما ممکن است فواید سلامتی بالقوه ای داشته باشد، جایگزینی برای درمان پزشکی نیست و نباید برای درمان یا پیشگیری از هر بیماری بدون استفاده از آن استفاده شود.

کاهش التهاب

قارچ گانودرما دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش التهاب در بدن کمک کند، که با بسیاری از بیماری های مزمن مرتبط است.

قارچ گانودرما دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش التهاب در بدن کمک کند. التهاب مزمن یک عامل خطر شناخته شده برای بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری قلبی، سرطان و اختلالات خود ایمنی است. با کاهش التهاب، قارچ گانودرما ممکن است به پیشگیری یا کاهش این شرایط کمک کند.

یکی از ترکیبات موجود در قارچ گانودرما که تصور می شود اثرات ضد التهابی دارد، تری ترپن ها است. تری ترپن ها نوعی ترکیب آلی هستند که نشان داده شده است تولید سایتوکین های التهابی را که پروتئین هایی هستند که باعث التهاب در بدن می شوند، مهار می کنند.

سایر ترکیبات موجود در قارچ گانودرما مانند پلی ساکاریدها و بتاگلوکان ها نیز اثرات ضد التهابی دارند. این ترکیبات ممکن است به تعدیل سیستم ایمنی و کاهش تولید مولکول های التهابی کمک کنند.

به طور کلی، اثرات ضد التهابی قارچ گانودرما می تواند است به بهبود سلامت کلی و کاهش خطر بیماری‌های مزمن کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک کامل مکانیسم های پشت این اثرات و تعیین دوز و مدت بهینه مصرف مکمل قارچ گانودرما مورد نیاز است. مثل همیشه، مهم است که قبل از افزودن هر مکملی به رژیم غذایی خود با متخصص تغذیه خود صحبت کنید.

کاهش فشار خون و کلسترول

برخی مطالعات نشان داده اند که قارچ گانودرما ممکن است به کاهش فشار خون و سطح کلسترول کمک کند، که می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

6

مبارزه با سرطان

قارچ گانودرما حاوی ترکیباتی است که خواص ضد توموری دارند و برخی مطالعات نشان داده اند که ممکن است به مهار رشد سلول های سرطانی کمک کند.

بهبود خواب و کاهش استرس

قارچ گانودرما دارای خواص تطبیق زایی است، به این معنی که ممکن است به تنظیم پاسخ بدن به استرس و بهبود کیفیت خواب کمک کند.

حمایت از سلامت کبد

نشان داده شده است که قارچ گانودرما دارای خواص محافظتی کبدی است، به این معنی که ممکن است به محافظت از کبد در برابر آسیب و حمایت از عملکرد کبد کمک کند.

بهبود سلامت تنفسی

قارچ گانودرما ممکن است با کاهش التهاب در ریه ها و بهبود عملکرد ریه به بهبود سلامت تنفسی کمک کند.

در حالی که قارچ گانودرما به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، مهم است که توجه داشته باشید که آنها می توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند و ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کنند. مانند هر مکمل یا داروی گیاهی، بهتر است قبل از افزودن قارچ گانودرما به رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.