کد خبر : 29216 / /
/

تحصیل در خارج از کشور تجربه‌ای کم‌نظیر برای دانشجویان است که باعث افزایش تجربه، آشنایی با فرهنگ‌های جدید و گسترش دایره دانش آن‌ها می‌شود. هنگام درنظرگرفتن تحصیلات تکمیلی خود در خارج از کشور، دو دانشگاه برجسته به ذهن می‌رسد؛ دانشگاه پادوا و دانشگاه مسینا در ایتالیا. در این مطلب، به بررسی ویژگی‌های متمایز هر دو دانشگاه پرداخته شده است تا دانشجویان علاقه‌مند بتوانند تصمیم مناسبی درباره تحصیل در خارج کشور اتخاذ کنند.

 

 

دانشگاه مسینا؛ بهشتی در کنار دریای مدیترانه

دانشگاه مسینا ایتالیا یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیاست، در منطقه سیسیلی قرار دارد که ترکیبی ویژه از برتری علمی و زندگی فعال ساحلی در کنار دریای مدیترانه را ارائه می‌دهد. این دانشگاه به‌عنوان یک مؤسسه تحصیلی برتر در زمینه آموزش، پژوهش و تحقیقات شناخته می‌شود. همکاری‌های دانشگاه مسینا با دیگر دانشگاه‌های برجسته جهانی در زمینه تبادل دانشجو و همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی نیز بسیار مشهود است.

امکانات دانشگاه مسینا

این دانشگاه به تأمین رفاه دانشجویان بسیار اهمیت می‌دهدو با ارائه خدماتی مانند خوابگاه‌های دانشجویی، تأمین غذا و سرویس حمل‌ونقل ارزان تلاش می‌کند تا دانشجویان را در طول تحصیلشان یاری کند. تمام محدوده دانشگاه با وای‌فای رایگان پوشش داده شده است، همچنین دانشجویان می‌توانند از مراکز ورزشی دانشگاه به‌صورت رایگان استفاده کنند.

دانشگاه مسینا ایتالیا با جذب هرساله حدود 400 دانشجوی بین‌المللی، جایگاه بین‌المللی خود را اثبات کرده است. این دانشگاه با توانایی پاسخگویی به نیازهای جمعیت‌های مختلف دانشجویی که قصد برای تحصیل در خارج از کشور را دارند، توجه خاص دارد و از طریق تبادل دانشجو و همکاری در رشته‌های مختلف، تجربه آموزشی بین‌المللی را فراهم می‌کند.

رتبه‌بندی دانشگاه مسینا

در رده‌بندی دانشگاه‌های جهانی، به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر شناخته می‌شود. در رده‌بندی QS World University Rankings برای سال 2021، این دانشگاه در رتبه یک‌‌صدوبیست‌وسوم قرار دارد. همچنین، در رده‌بندی Times Higher Education World University Rankings برای سال 2021، در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد. رتبه‌بندی جهانی QS نشان می‌دهد که این دانشگاه در رشته پزشکی و در رده ۸۰۱-۱۰۰۰ از بین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. همچنین این دانشگاه، در رشته پزشکی در رده ۳۵۱-۴۰۰ جای دارد. بیشتر برترین دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلات عالی در ایتالیا توسط وزارت بهداشت تایید شده‌اند و دانشگاه مسینا نیز در این لیست قرار دارد.

این دانشگاه با توجه‌ به تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خود، یکی از دانشگاه‌های پرجمعیت ایتالیا و جهان محسوب می‌شود. در سال تحصیلی 2020-2021، تعداد کل دانشجویان در این دانشگاه بیش‌از 25 هزار نفر بوده که در همین سال، تعداد فارغ‌التحصیلان از این دانشگاه بیش‌از 5 هزار نفر بوده است.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه مسینا

این دانشگاه دارای چندین دانشکده است که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. برخی از دانشکده‌های اصلی این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • دانشکده علوم‌ انسانی و اجتماعی
  • دانشکده علوم پایه و مهندسی

  • دانشکده علوم پزشکی و بهداشت

هر یک از این دانشکده‌ها رشته‌های تحصیلی متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند؛ ازجمله زبان و ادبیات ایتالیا، فیزیک، مهندسی برق، پزشکی و بهداشت عمومی.

دانشگاه پادوا ایتالیا

دانشگاه پادوا ایتالیا یک مؤسسه عمومی است که در سال ۱۲۲۲ تأسیس شده است. این دانشگاه در شهر پادوا در شمال شرقی ایتالیا، حدود ۴۰ کیلومتری غرب ونیز قرار دارد. در سال اخیر، حدود ۶۰,۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کردند. زبان‌ اصلی آموزش در این مؤسسه، ایتالیایی است؛ اما برخی از برنامه‌های درسی (عمدتا در مقطع تحصیلات تکمیلی) به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. شهریه برای دانشجویان ایتالیایی و بین‌المللی یکسان است و خوابگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی از طریق سازمان ESU di Padova در دسترس است.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه پادوا ایتالیا

دانشگاه پادوا ایتالیا دارای هشت دانشکده است: علوم کشاورزی و دامپزشکی، اقتصاد و علوم سیاسی، حقوق، مهندسی، پزشکی، روان‌شناسی، علوم و علوم‌ انسانی و میراث‌ فرهنگی. سال تحصیلی دانشگاه در اکتبر آغاز می‌شود و تا ژوئیه ادامه دارد. این مؤسسه از تقویم‌های تراستری و نیمسالی بسته به دانشکده یا برنامه درسی استفاده می‌کند.

علاوه‌بر برنامه‌های درسی استاندارد، دانشگاه پادوا ایتالیا برنامه‌های مشترک و مضاعف ارائه می‌دهد؛ این برنامه‌ها با همکاری دانشگاه‌های بین‌المللی دیگر مانند دانشگاه پاریس دیدرو - پاریس ۷ در فرانسه و دانشگاه بابس - بولیای در رومانی اجرا می‌شوند.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه پادوا ایتالیا و دانشگاه مسینا

طول دوره تحصیلی در مقاطع مختلف متفاوت است. دوره کارشناسی معمولا 3 تا 4 سال به طول می‌انجامد و کارشناسی ارشد پس از اتمام دوره کارشناسی شروع می‌شود. دوره تحصیل در مقطع دکتری نیز پس از اتمام کارشناسی ارشد انجام می‌پذیرد. در این دانشگاه برخی رشته‌های آموزشی مانند علوم مهندسی و مدیریت به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و از محبوبیت بیشتری نزد دانشجویان مهاجر برخوردارند.

شرایط تحصیل در هر مقطع نیز متفاوت است؛ به‌عنوان‌ مثال، در دوره کارشناسی علاوه‌بر مدارک تحصیلی، داشتن مدرک زبان در سطح B2 نیز ضروری است. در سطح کارشناسی‌ ارشد و دکترا نیز مدارک تحصیلی، توصیه‌نامه و مدرک زبان معتبر ازجمله الزامات تحصیل محسوب می‌شوند. در مقطع دکترا همچنین تعداد رشته‌های آموزشی به زبان انگلیسی بیشتر از سایر مقاطع است.

در نهایت، دانشگاه پادوا ایتالیا و دانشگاه مسینا هر دو انتخاب‌های بسیار مناسبی برای کسانی هستند که به‌دنبال تجربه برای تحصیل در خارج از کشور هستند. با توجه‌ به ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر دو دانشگاه و برنامه‌های تحصیلی‌شان، دانشجویان می‌توانند تصمیمی مناسب و هوشمندانه بگیرند و به سمت دستاوردهای بزرگ در تحصیلات خود حرکت کنند.

راهنمایی برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور

مؤسسه سیم آخر با تخصص و تجربه بیش‌از ۱۰ساله در زمینه آموزش و مشاوره برای دانشجویانی که قصد مهاجرت به دانشگاه پادوا ایتالیا یا دانشگاه مسینا را دارند، خدمات گسترده‌ای را در اختیار آنان قرار می‌دهد. از مشاوره تحصیلی تا تدارک اسناد موردنیاز، این مؤسسه بادقت و حرفه‌ای‌ خدمات مشاوره و راهنمایی لازم را برای دانشجویان فراهم می‌سازد. اطلاعات بیشتر درباره خدمات مهاجرتی مؤسسه سیم آخر را می‌توانید در وب‌سایت آن مشاهده کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.