کد خبر : 28913 / /
/

کرونا

​سرپرست دفتر مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: ۳۰ درصد از موارد بیماری های شایع و سرماخوردگی، مربوط به بیماری آنفولانزا هستند.

شهنام عرشی گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، ویروسی که در کشورهای اروپایی و ترکیه در گردش است٬ همان سرماخوردگی و آنفولانزا است که با توجه به فصل سرما در این مناطق مسئله حادی تلقی نمی شود.

وی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهند که ۳ درصد از موارد سرماخوردگی ها٬ بیماری کرونا تشخیص داده شده اند و ۳۰ درصد از موارد نیز مربوط به بیماری آنفولانزا هستند.

سرپرست دفتر مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت حالت اپیدمی را در خصوص بیماری کرونا برداشته است و دنیا از حالت اضطرار خارج شده است. بر اساس مقررات بین المللی کارهای خودمراقبتی و اقدامات لازم در خصوص افراد و مسافران علامت‌داری که به کشور وارد می شوند، انجام می شوند.

وی  تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در اجتماعات ماسک زده و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

عرشی افزود: در حال حاضر ۹۹ درصد از کرونای تشخیص داده شده از زیرسویه های امیکرون است و قدرت بیماری زایی بالایی نداشته است. به نظر می رسد که این سویه های در گردش ویروس کرونا بیشتر در بیماران زمینه ای و سالمندان با شدت بیشتری بروز پیدا می کنند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.