کد خبر : 29135 / /
/

هر سال شاهد این هستیم که با بیشترشدن سهمیه ایران برای ثبت‌نام لاتاری، تعداد شرکت‌کنندگان نیز بیشتر از سال گذشته می‌شود. همان‌طورکه حتما می‌دانید، در تاریخی مشخص، نتیجه لاتاری که توسط اداره مهاجرت آمریکا قرعه‌کشی شده و اعلام می‌شود؛ سپس تمام کسانی که در لاتاری ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند نتایج را در سایت‌های معتبر مربوطه چک کنند؛ اما این سوال مطرح می‌شود که جواب لاتاری گرین کارت امریکا را چطور چک کنیم؟

 

توجه داشته باشید که زمان اعلام جواب لاتاری گرین کارت آمریکا بسیار نزدیک است و مثل همیشه، در ماه مارس یا اردیبهشت اعلام می‌شود؛ اما به‌محض این‌که نتایج منتشر شد، پیامی از‌طرف اداره مهاجرت مبنی‌بر برنده‌شدن یا برنده‌نشدن شما در این قرعه کشی بزرگ، ارسال نخواهد شد؛ بنابراین، خود شما باید برای دیدن نتایج اقدام کنید که در ادامه به‌طور کامل شرح خواهیم داد.

 

زمان دقیق اعلام نتایج لاتاری آمریکا

قرعه‌کشی لاتاری تنوع نژادی آمریکا که با نام لاتاری گرین کارت آمریکا هم شناخته می‌شود، هر سال توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده برگزار می‌شود و افراد از سرتاسر جهان فرصت ثبت‌نام در این قرعه‌کشی را دارند. هدف ویزای مهاجرتی لاتاری آمریکا، تضمین این است که افراد با تنوع نژادی مختلف بتوانند به‌صورت دائم به ایالات متحده مهاجرت کنند و تنوع نژادی در جامعه مهاجران به آمریکا حفظ شود.

مهاجرت به آمریکا ازطریق روش‌های دیگر مانند ویزای خانوادگی، سرمایه‌گذاری، کاری و نخبگان، بسیار زمان‌بر است و به‌دلیل شرایط خاص، تمام افراد متقاضی مهاجرت به ایالات متحده این روش‌ها را انتخاب نمی‌کنند. پس از ثبت ‌نام در لاتاری آمریکا و اعلام نتایج قرعه‌کشی، برندگان این برنامه مهاجرتی تنها براساس شانس و به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شوند.

نتایج قرعه‌ کشی لاتاری همچنان براساس روال قبلی در اوایل اردیبهشت اعلام خواهند شد. زمان اعلام نتایج لاتاری هر سال (برای ثبت ‌نام‌های انجام‌شده در ماه‌های مهر و آبان سال گذشته) بین 14 تا 17 اردیبهشت تعیین می‌شود و نتایج این دوره تا مهر ماه سال بعد در دسترس خواهد بود؛ اما با رسیدن این تاریخ، جواب لاتاری گرین کارت امریکا را چطور چک کنیم؟ در ادامه، با ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

نحوه استعلام نتایج لاتاری گرین کارت آمریکا

برای چک‌کردن نتایج لاتاری می‌توانید از مراجع مختلفی اقدام کنید. موسسه مهاجرتی کارت سبز یکی از معتبرترین مراجع برای اعلام نتایج لاتاری است که با تسهیل این فرایند، امکان مشاهده راحت و سریع جواب را برای ثبت‌نام‌کنندگان فراهم کرده است. البته برای استعلام جواب لاتاری، در ابتدا باید در سایت کارت سبز ثبت‌نام کرده و ازطریق موبایل یا کامپیوتر خود و با استفاده از کد رهگیری 16رقمی، نسبت به مشاهده نتایج اقدام کنید. برای استعلام نتیجه لاتاری گرین کارت آمریکا در سایت کارت سبز، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. از طریق بیوی پیچ اینستاگرام کارت سبز یا با جستجو در گوگل، وارد صفحه استعلام نتایج به آدرس cartesabz.net/result/ شوید.

  2. یکی از روش‌های استعلام نتیجه لاتاری را انتخاب کنید و در قسمت مربوطه، شماره موبایل خود را وارد کنید.

  3. درصورت انتخاب گزینه چک‌کردن نتیجه با کد رهگیری، باید مشخصات موردنیاز را دقیقا به همان صورتی که در زمان ثبت‌نام وارد کرده‌اید، ثبت کنید و سپس گزینه ثبت درخواست را بزنید.

  4. در‌صورت انتخاب گزینه چک‌کردن نتیجه با فایل یا عکس ثبت‌نام، باید بر روی گزینه انتخاب و آپلود فایل کلیک کرده تا بتوانید عکس یا فایل ثبت‌نام خود را آپلود کنید. در آخر، بر روی گزینه ثبت درخواست کلیک کنید.

  5. وارد صفحه پرداخت خواهید شد. در این مرحله، لازم است تا مبلغ تعیین‌شده را پرداخت کنید. بعد از بررسی توسط کارشناسان کارت سبز، نتیجه لاتاری برای شما پیامک می‌ شود.
  6. با اتمام این مراحل، کارشناسان کارت سبز پس از بررسی‌های لازم، نتیجه لاتاری را به‌صورت پیامکی و ایمیل به شما اعلام خواهند کرد.

نکات مهمی که در هنگام چک‌کردن جواب لاتاری باید بدانید!

وزارت امور خارجه امریکا به هیچ فردی برای اعلام برنده‌شدن در قرعه‌کشی لاتاری ازطریق ایمیل، نامه پستی، تماس تلفنی یا موبایلی، تلگرام یا پیامک و ... تماس نمی‌گیرد. برای دریافت نتایج قرعه‌کشی و وضعیت فرد، باید به لینک مربوطه در سایت کارت سبز مراجعه کرده و با استفاده از اطلاعات شخصی، وضعیت خود را بررسی کنید؛ همچنین، قرعه‌کشی تنها یک بار صورت می‌گیرد و درصورت برنده‌شدن، شما به‌طور مستقیم مطلع خواهید شد و دیگر قرعه‌کشی مجددی انجام نمی‌شود. دقت داشته باشید که پس از اعلام نتایج، افراد تا حدود یک سال مهلت دارند (تا 30 سپتامبر سال بعد) تا وضعیت خود را در لینک اعلام نتایج لاتاری کارت سبز بررسی کنند.

چرا نمی‌توانم جواب لاتاری را ببینم؟

حالا که پاسخ به سوال جواب لاتاری گرین کارت امریکا را چطور چک کنیم؟ را می‌دانید، ممکن است برای دیدن نتایج با مشکلاتی مواجه شوید و یکی از آن‌ها این باشد که نتایج لاتاری برای شما نمایش داده نمی‌شود یا خطا می‌دهد. درصورتی‌که هنگام واردکردن اطلاعات در سایت لاتاری با پیام خطا مواجه شدید و نمی‌توانید نتیجه را ببینید، احتمالا یکی از اشتباهات زیر را انجام داده‌اید:

  • اشتباه در واردکردن حروف و اعدادی مثل: B و 8، O و Ø (صفر)، I و 1 ، 5 و S

  • اشتباه در ثبت‌نام خانوادگی: یعنی در کادری که فقط مخصوص نام خانوادگی است، نام کوچک خود را نیز وارد می‌کنید یا نام خانوادگی را با علامت کاما (,) تایپ کرده‌اید.

  • اشتباه در ثبت سال تولد: سال تولد خود را باید دقیقا طبق آن‌چه در رسید ثبت‌نام لاتاری وجود دارد، وارد کنید.

  • اشتباه در زمان ثبت‌نام: برخی افراد در هنگام ثبت‌نام لاتاری، نام و نام خانوادگی خود را جابه‌جا ثبت می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، در زمان چک‌کردن نتیجه، با خطا روبه‌رو می‌شوند.

کلام آخر

لاتاری یکی از بزرگ‌ترین قرعه‌کشی‌های دنیاست که برای ورود مهاجران به آمریکا انجام می‌گیرد. هرساله تعداد شرکت‌کنندگان ایرانی این قرعه‌کشی بزرگ در حال افزایش است و البته سهمیه ایران نیز افزایش یافته است؛ اما ازآنجاکه نتایج لاتاری به‌طور مستقیم توسط اداره مهاجرت آمریکا اعلام نمی‌شود، این سوال مطرح می‌شود که جواب لاتاری گرین کارت امریکا را چطور چک کنیم؟ اینجاست که با ورود و ثبت‌نام در سایت کارت سبز به‌عنوان مرجع اعلام نتایج لاتاری، می‌توانید خیلی راحت فرم استعلام را پر کرده و جواب لاتاری را ازطریق پیامک یا ایمیل و حتی تماس تلفنی دریافت کنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.